Tack för musiken


2011-09-24

Ni håller väl koll på Winnerbäck-kalendern? Ikväll är det äntligen, äntligen dax för Winnerbäck att medverka i Tack för musiken!
Jag har fått lite hintar om att Lasse kommer spela några covers, inte helt säker på detta men det lär vi bli varse om ikväll alltså.
Låtarna kommer isåfall att vara Honung och guld (Gyllene Tider) samt Grimasch om morgonen (Cornelis Vreeswijk).
För mig låter det inte helt otroligt. LW hyllar Honung och guld i sitt Sommarprat från 2000 som "en låt för alla tveksamma drömmare, som i första hand är skriven bara till mig."
Angående Grimasch om morgonen, som förövrigt är en helt underbart bra låt, har jag nyss upptäckt att det är den Lasse spelar som inledning på live-versionen av Under månen på LP:n Stackars hela Sverige.

Hör själva:


Under månen



Grimasch om morgonen

Som sagt, eftersom de som var på inspelningen inte får avslöja detaljer så är detta lite lösa rykten. En sak är iallafall säker. Jag kommer sitta bänkad framför tvn klockan 20.45 ikväll!
Repriser sänds 27/9 (SVT24), 27/9 (SVT1) och 28/9 (SVT1).

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-09-24 13:23:49

"Morran"

Hej.



Måste bara slänga in en liten kommentar. Det är en himla fin sida du har, besöker den nästan varje dag och blir alltid lika glad av dina inlägg. Och i kväll kommer jag sitta nära tv:n och njuta av denna underbara musiker och man =) Han är Kung !!!


URL: http://morransfotoblogg.blogspot.com/
Författare

| Skrivet den 2011-09-24 18:59:54

"kristina Nygren"

Hej

jag tycker också att din sida är bra, neutral med information, utan att bli skvallrig om du förstår vad jag menar

mvh Kristina


URL: http://kickilinanygren.blogg.se/
Författare

| Skrivet den 2011-09-26 16:23:36

"EE"

Tusen tack, det värmer verligen att höra att ni gillar bloggen!

Besökarantalet växer stadigt och det är kanonkul:)


URL: http://enplatsdarjagkanvila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: