Lasses tjejer


2011-09-30

Jag hade tänkt ta reda på lite info om Lasses nya tjejer. Ja musiker alltså...
Cecilia Linné (cello) och Annika Granlund Jonsson (slagverk, blås).
Som jag tidigare nämnt är de nya bekantskaper för mig. Däremot är de inte nya i musikerkretsar. Det här är lite info som jag hittat genom vanligt hederligt googlande, så ta det med en nypa salt.

Annika - 36 år, från Skellefteå och har gått på Musikhögskolan i Piteå. Hon bor och är verksam i Stockholm där hon jobbar som musiklärare på musikgymnasiet Rytmus. Annika har även varit vokalist i husbandet i Tv4:s Let's dance. 1995 vann Annika sångtävlingen SMASK. Uppträdde tillsammans med Peter Jöback på QX-galan 2008 med låten Han är med mig nu.

Cecilia - 29 år, bor även hon i Stockholm men ursprungligen från Kristinehamn. Har studerat på Kungliga Musikhögskolan. Cecilia spelade i Maia Hirasawas band under hennes sommarturné -07. Cecilia hörs även på cello i Robyns (okej, Kleerups) With every heartbeat. Har medverkat som musiker i kortfilmen En sekund. Här spelar Cecilia tillsammans med Wendy McNeill.

Kom gärna med rättelser/tillägg och ta det som sagt med en nypa salt. Alltsamman är från obekräftade källor.

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-10-15 02:15:05

"anna"

Vem var det på piano, är det gamla hovet-johan? Uppfattade inte vad lasse sa när han presenterade bandet och satt tyvärr på tok för långt borta för att se!

Författare

| Skrivet den 2011-10-16 21:06:55

"EE"

@anna

Ja du har rätt, det var Johan Persson, från Hovet.


URL: http://enplatsdarjagkanvila.blogg.se/
Författare

| Skrivet den 2011-10-18 20:44:41

"Kolla gärna in"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: