F&F


2011-11-01

Filip&Fredrik + Lasse = sant?
Jag vet inte. Men i deras podcast 53:1 har Lasse fått rätt stort utrymme. Förövrigt var jag inte överrens med dem om att vi Lasse-fans ska vara dåliga på att reflektera över texterna. Jag ställde inte heller helt upp på deras tolkning av Om du lämnade mig nu som en låt om ett uppbrott, utan jag vill säga attt det är en låt om ett hypotetiskt uppbrott.
Nåväl. Jag mailade F&F angående detta och vi blev nog rätt eniga till slut. Lyssna på podcasten!

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-11-01 18:48:15

"Milla"

Filip satt raden bakom mej på Cirkus på Lasse!

Författare

| Skrivet den 2011-11-02 09:02:26

"EE"

Ok, kul:) Han var tydligen där 9/10..


URL: http://enplatsdarjagkanvila.blogg.se/
Författare

| Skrivet den 2011-11-02 16:38:08

"Milla"

Ja, det var den 9:e :))

Författare

| Skrivet den 2011-11-03 23:59:50

"linnéa"

vad kom ni fram till då?? :)

kändes som om de till slut skulle komma fram till att han är helt fantastiskt... men nej, som sagt, de lyckades inte riktigt. vaddå INTE reflekterar? knäppt. eller okej, kan hålla med om att kanske inte ALLA gör det, men vi som verkligen är hans fans är precis lika involverade i honom som håkans fans är.


URL: http://youtube.com/user/twinflowerthunder
Författare

| Skrivet den 2011-11-04 10:29:38

"EE"

Jag påstog att vi Lasse-fans är fler och mer hängivna än vad den så kallade Ledin-crowden är. Och att vi faktiskt är bra på att reflektera!

Sen att låten mer handlar om vad man skulle kunna göra, inte vad man vill göra, om förhållandet tar slut. Slutet på låten gör ju att det blir mer av en kärlekslåt än låt om ett uppbrott..


URL: http://enplatsdarjagkanvila.blogg.se/
Författare

| Skrivet den 2011-11-05 11:57:32

"linnéa"

hahah, ett ypperligt exempel på att vi lasse-fans faktiskt lyssnar på texten och reflekterar till skillnad från andra host filip&fredrik host... nej, de hävdade ju aldrig att de reflekterade över innehållet men uttalar de sig om låttexten så...


URL: http://youtube.com/user/twinflowerthunderstorm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: