Stig tittar ut


2011-07-05

Jag kan inte riktigt minnas var, men jag tror att jag har läst att Lasse har sagt att han skulle vilja illustrera en barnbok. Eller jag kanske har drömt detta? Hur som helst. Det är en dröm som isåfall nu har blivit sann.
2011-09-12 så släpps nämligen Ann-Christine Magnussons barnbok Stig tittar ut. Illustration? Allas vår egen Lars Winnerbäck!

Vill du bevaka boksläppet och rent av köpa boken hittar du den på tex på cdon.com

Lasse har tidigare illustrerat 3 (?) böcker åt Loesje, men detta är den första barnboken vad jag vet.

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-07-07 11:14:25

"linnéa"

ååh, var får du reda på alla bra nyheter?! :)

det här låter väldigt spännande.



på tal om drömmar så drömde jag en helt fantastisk lasse-dröm inatt. underbar spelning och alla som ville fick bara hänga med honom och snacka.


URL: http://www.youtube.com/twinflowerthunder
Författare

| Skrivet den 2011-07-07 19:00:51

"enplats"

Detta hittade jag faktiskt av en slump då jag sökte Lasse-prylar på cdon. Det gäller att hålla ögonen öppna:)

Härlig dröm!

Drömmar om LW är underbara för man vaknar alltid med en sån skön känsla i kroppen..


URL: http://enplatsdarjagkanvila.blogg.se/
Författare

| Skrivet den 2011-07-07 20:06:13

"Pelle"

Världens räddaste man. Kan det vara Stig? Han bor i ett hus fullt med folk men känner ingen. Den enda han vågar vara med är Björn. Det är Stigs hamster.



Så börjar mitt inlägg på Lasses hemsida från 23/6.

Du är den första som, förutom mig, har uppmärksammat det och gjort det offentligt.

Författare

| Skrivet den 2011-07-08 23:44:32

"enplats"

Det förklarar varför jag fick deja vù-känsla när jag läste om boken, för att du hade skrivit samma text i gästboken!



Konstigt dock att det inte står något om detta på de officiella nyheterna på hemsidan.

Författare

| Skrivet den 2011-07-27 16:29:10

"tilda"

Finns några böcker från Loesje som han illustrerade för en hel del år sedan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: