Lasse + Loesje


2011-07-22

Jag har tidigare skrivit om Lasses debut som barnboksillustratör. Då nämnde jag även att han tidigare har gjort illustrationer för Loesje. Nu har jag kollat upp detta lite närmare och har även lånat dessa böcker på biblioteket.
Det är totalt tre böcker (vad jag kan hitta) där Lasse medverkar och samtliga är sedan länge slutsålda. De verkar inte heller vara så jättelätta att hitta på biblioteket så jag fick göra ett såkallar fjärrlån vilket innebär att man beställer boken från en större bibliotek. Detta kostar 15:-/bok och bibliotekarien var väldigt hjälpsam med detta så det kan jag rekommendera om du själv vill göra samma sak.
Så böckerna då, de heter:

Vänta inte på mig, Norsteds Förlag 1994
Disken får vänta, Norsteds Förlag 1995
På gatorna i Europa, Norsteds Förlag 1996

Uppskattningsvis så är det ca 15 enklare illustrationer i varje bok. Jag har scannat in dessa och tänkte slänga upp ett par på bloggen med jämna mellanrum.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: