Vi ska åt samma håll


2011-08-27

När min guddotter döptes valde jag att skriva en dikt till henne. Den handlar om att jag alltid ska finnas tillhands i henens liv och som utgångspunkt hade jag Lasses Vi ska åt samma håll. Kändes fint att avsluta med att ge henne denna strof ur låten, som en gåva från mig genom Lasse.

Ramlar du - jag reser dig
Famlar du - jag leder dig
Staplar du - jag stöttar dig
Tvekar du - jag pushar dig
Skrattar du - jag glädjer mig
Gråter du - jag tröstar dig
Veknar du - jag stärker dig
Grubblar du - jag hjälper dig
Hungrar du - jag mättar dig
Söker du - jag visar dig
Undrar du - jag svarar dig
Saknar du - jag skänker dig
Ta min hand, jag följer dig, vi ska åt samma håll


Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-09-05 23:33:12

"F"

åh herre gud. den är otroligt vacker!

Författare

| Skrivet den 2011-09-06 13:14:23

"EE"

Tack! Den betyder väldigt mycket för mig.


URL: http://enplatsdarjagkanvila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: