Du ska alltid vara konsten trogen


2012-09-03

Lördag 1 september 2012 var en förtrollad kväll. En såndär konsert som man kan stoltsera med att säga "jag var där!".
En kväll när vi följt elljusspåren, inte hem till middagstid men till den plats där låghusen slutat och skogarna tagit vid. När sångerna spelas så känns det som att höra dem inifrån, som att vi bjudits in att få stå inuti låten.
"Nånstans där så blev jag den jag är nu" sjunger han och pekar mot gatan, ett stenkast bort, där han lärde sig gå.
Cirkeln sluts och han är tillbaka. Han är vem som helst, samtidigt ett sällsynt exemplar.
 
Han är ojämförbar. Lars Winnerbäck.
 
Som alltid är det svårt att återberätta en konsert. Ännu svårare att våga sig på en recension. De enda orden som dyker upp i huvudet har smått religiösa liknelser i sina hyllningar.
 
Jag vet att ni förstår.
 
 
____
Correns liverapportering från konserten
Musicstage.se bilder
 
Vill passa på att hälsa till de Lassefans som korsade min väg denna kväll.

 
 
 

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2012-09-03 12:59:42

"viktor"

Konserten var riktigt bra! du gick inte förbi den ladan som brann i elden? den ligger vid samma skogsdunge som där han spelade!

Svar: Verkligen bra! Tyvärr så missade jag ladan, oturligt nog. Hade varit kul att se!
EE

Författare

| Skrivet den 2012-09-16 00:23:51

"Maria"

Ja, den var magisk! Har ganska nyligen hittat din blogg och tycker att det känns bra med någon mer som känner sig som ett "hysteriskt fan", trots att man är långt över 14... Tror nog att jag såg dig i Linköping, tyckte jag kände igen dig här från bloggen. Nu får vi invänta nästa skiva, några av de låtar som antagligen kommer finnas med känner vi ju igen vid det här laget :-)

Svar: Ja det är skönt att det finns fler som känner igen sig! Kul, nästa gång får du komma fram och hälsa:) Tyvärr verkar det dröja endel till nästa skiva, men det är ju väl bekant att "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge."
EE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: