Siesta!


2012-06-04

Jag kan säga att jag för första gången i livet kände en stark längtan att befinna mig i Hässleholm i lördags. Jag fick även ett tydligt tecken på att jag borde ha varit där, nämligen blev min iPhone stulen i samband med ett krogbesök på lördagsnatten. Kanske hade jag haft den kvar om jag åkt till Hässleholm?

Nåja. Jag får frossa i andras upplevelser från Siesta! -utan telefon.

Expressen skriver en halvbra recension. ("Berättande som berör"?)
Jag ogillar när man klistrar på klyschiga epitet och etiketter på Lasse och hans musik. Livskristrubadur. Bredbent rock. P4-hjälte. Picknicktrevlig. Enmanna-Kent.

nsk.se lämnar även de lite att önska i sin recension men alla kan väl kanske inte hylla Lasse?

Som oftast fanns musictage.se på plats och bjuder på bilder, både från Siesta! och Debaser.

I övrigt så kan ni förhoppningsvis framöver få läsa Simons upplevelser från kvällen i en gästblogg.

Setlist Siesta!:

Jag var och köpte en kostym (ny låt!)
För den som letar
Dunkla rum
Kedjebrev
Vem som helst blues
Timglas
Järnvägsspår
Dom tomma stegen
Jag får liksom ingen ordning 
En tätort på en slätt
Elegi
Jag har väntat på ett regn
Om du lämnade mig nu
Ett sällsynt exemplar
Hugger i sten

Elden
Kom ihåg mig

Utkast till ett brev
Söndermarken


Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2012-06-04 21:46:37

"karin"

Kristianstadbladet gav LW en 4 och var mycket nöjda med hans framträdande, det var även jag.

Författare

| Skrivet den 2012-07-17 21:00:57

"karin"

Lasse bytte ut "En tätort på en slätt" i Gbg och åtminstone dag 1 i Borgholm mot "Från kylan in i värmen". Var f ö en fantastisk härlig konsert i Borgholm, bättre än Hässleholm,Läckö och GBG enl mig i alla fall.

Svar: Tack för info! Ska blir riktigt kul att gå på avslutningen i Linköping, kul att se utvecklingen LW+band gjort under sommaren.
EE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: