Cirkus 9/10


2011-10-10

Jag har haft en väldigt hektisk helg. Tyvärr fick bloggen lida, ursäktar mig för det.
Nåja. Helgen började underbart i fredags eftermiddag när jag kom hem och hade ett paket väntades på mig. Vinylerna! (Känslan när jag fick dom i min hand får mig lite orolig över mitt eget materialistiska ha-begär.)

Sedan kröntes en fullspäckad helg med en underbar, underbar konsert på Cirkus.
Lasse tyckte det var skönt att komma hem. Vi tyckte det var skönt att ha honom där.
Alltså, satan i gatan! Ni som varit på någon konsert under turnéns gång förstår känslan.
Detta var, som ni vet, min andra under turnén. Första gången är ju alltid speciell men jag uppskattar att man nu andra gången kunde uppleva spelningen med "nyktra" sinnen.
Man lägger märke till detaljer på ett annat sätt och har lättare att ta in varje låt istället fär att allt flyter samman till ett känslomässigt blurr.

Jag tänkte nog inte skriva så mycket mer. Denna upplevelse sparar jag i mitt lilla speciella rum, alldeles innanför hjärtat. När allt känns mörkt och kallt så ska jag låta känslan av denna spelning få värma mig, inifrån.

Och vintern är så satans lång igen...

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-10-11 14:50:56

"..:Sarah:.."

Jag var där igår... UNDERBARA Lasse <3


URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: