Introfilm turnén -09


2011-11-16

Jag har fått frågor angående introfilmen till turnén -09. Det är ju samma berättarröst (Staffan Westerberg) som det var på introt till höstens turné. Den tidigare bygger, enligt vad jag hört, på en dikt Lasse har skrivit men jag är lite osäker. Är det någon som vet får ni gärna kommenta inlägget.
Hur som helst, sammantaget är det en väldigt stark film så jag förstår att den har gjort intryck.





_____________
Dikten är skriven av Lasse. Musiken spelas av Johan Persson. Mer info finns här.

Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-11-16 20:03:02

"LinusJ"

Film på sommarturnén 2009? Var inte 2009 bara en höst- och vinterturné? Sommaren var väl bara festivaler?

Författare

| Skrivet den 2011-11-17 09:17:09

"EE"

Du har såklart helt rätt, jag ändrade till enbart "turné"..

Författare

| Skrivet den 2011-11-17 13:17:58

"linn"

åh vilka flashbacks det där framkallade!

Författare

| Skrivet den 2011-11-17 18:43:08

"LinusJ"

Jepp, det är samma berättarröst som det var på årets höstturné. Staffan Westerberg helt rätt. Texten är också skriven av Lasse, precis som jag TROR att Lasse själv skrev texten till årets intro. Dessutom spelar Johan Persson musiken i 2009-introt.



Mer intressant är dock att Anna Platt regisserade introfilmen. Det framgår inte om Anna också regisserade alla filmklipp som rullade bakom Lasse under turnén, men en gissning är att hon var delaktig även där.



Faktan kommer från outro-filmen som kom upp efter att bandet gått av scenen. Eftertexterna finns med på Bränt krut 4-dvdn från Johanneshov och ser ut såhär: http://i39.tinypic.com/2l1j76.png

Författare

| Skrivet den 2011-11-17 23:05:40

"viktor"

Det är alltid fint att se en film som innehåller dikt från lasse och enbart bilder från Linköping. Staden där man växte upp alltså!

Författare

| Skrivet den 2011-11-18 11:02:31

"EE"

Jag sökte lite på Folkliv som producerat filmen. Det är handelsbolag inom PR och kommunikation, producerar typ reklamfilmer mm. Drivs av Anna Platt och en tjej till.

Lite kul info kanske. Så denna film är family business...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: