Lasse + Jesus


2011-05-02

Att Winnerbäcks sånger har ett djup som berör vet vi, nu har även Svenska Kyrkan anammat Lasses underbara musik och man väljer att hålla gudstjänster med Lasses låtar.


- Kyrkan ska hantera de existentiella frågorna. Vem som helst kan ställa de existentiella frågorna oavsett om det är ifrån ett kristet sammanhang eller inte. De frågor som formuleras i Lars Winnerbäcks texter går att ta in i kyrkans sammanhang, säger prästerna och musikern som skapat gudstjänsten.


Tidigare kunde man lyssna på gudstjänsten på sr.se men den har nu tagits bort. Är det någon som har den får ni gärna skicka till [email protected]

Gudstjänsten i sig var väl egentligen ingen höjdare då låtarna nästintill slaktades av Komminister Lars-Gunnar Selinder på sång. Däremot gillar jag intentionen och det faktum att LW tilltalar en bred publik i många sammanhang.
Det hade varit väldigt intressant att veta vad Lasse själv tycker om detta.

Och det hade varit ännu mer intressant att få spela denna låt på en gudstjänst:


Kommentarer
Författare

| Skrivet den 2011-05-03 21:00:21

"Clara"

Jag tänkte spela den låten på min konfirmation, bara för att jävlas lite :). Men sen kom jag på att våran präst inte hade någon humor alls...


URL: http://fenomeena.blogspot.com
Författare

| Skrivet den 2011-05-04 00:21:49

"linnéa"

vilken bra lasse-blogg. precis vad jag behövde hitta!

skulle bara säga att om du har slut på covers (vilket jag har VÄLDIGT svårt att tro, men ändå) så har jag ett youtube-konto med några covers jag har gjort. du kan ju kolla iallafall, vissa är bättre och mer genomarbetade än andra. :)



http://www.youtube.com/user/twinflowerthunder?feature=mhum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: