31 juli 1999 kl 12.35


2011-05-24

För första gången i Östersund. Oerhört trevlig festival verkar det vara. Jag har sett Sahara Hotnights och Dilba, dom var skitbra. Missade The Facer. PINSAMT! Väldigt vackert är det här och väldigt sent blev det igår kväll. Det var skönt att ha en dag ledig. Nu tror jag att alla kommer vara vrålpeppade ikväll.
Har läst en tidningsartikel om att jag säger att jag säljer bättre än Stefan S. (vilket jag inte gör) och att Kjelle inte kan ta en ren ton (vilket han kan). Det stämmer inte. Det var han som sa, alltså journalisten, inte jag. Men nu får jag gå här och skämmas inför mina kamrater och vänta på stryk. "Winnerbäck kör över Sundström"! Jag förstår mig inte på journalister. Kan ingen köra över dom?
Snart ska vi träffa Staffan Hellstrand och Peter Wahlbeck och repa lite inför deras gästspel ikväll. Det blir nog kul. Nu ska jag ut i Östersundssolen och ha det skönt och se avspänd ut. Vi hörs.
Lasse Winterdäck

______________________________

Internet är väl fantastiskt!
Jag har funnit mycket gammalt, fint material från Winnerbäcks tidiga år. Som artist alltså.
Undrar om ens han själv vet att detta finns kvar.
Turnédagbok kallar dom det, det var -99 och innan "bloggen" var uppfunnen.
Har ägnat ett  X antal timmar till att läsa. Jag bjuder på mer en annan dag, detta var bara lite smakprov.
Godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: