Tack för musiken


2011-06-20

Jag får ståpäls och en klump i magen -för att jag inte var där. Nu ska ni få höra Linnéas upplevelse från inspelningen av Tack för musiken:

"Hej! jag vet inte hur mycket du har fått höra från inspelningen på maximteatern i förrgår, men tänkte ändå berätta lite:
Lasse var väldigt spontan, och efter en tag avslappnad. Man märkte ändå att han länge hade tänkt att det skulle bli jobbigt. Dock var han som sagt väldigt rolig och det skämtades mycket. Det var en himla bra stämning. Lasse var som vanligt lite upprörd över hur svårt det är att vara människa, att bara köpa mjölk liksom. Niklas Strömstedt fick dock Lasse att gå med på att alla människor är lite... töntiga ändå. Och att man bara måste acceptera det. Stefan Sundström var där som gäst. Det var helt magiskt när Lasse spelade Evert Taube och Cornelis (speciellt Cornelis) akustiskt. Helt fantastiskt. Vi i publiken kunde kommunicera med honom (någon sa att hans bästa rim är "stor och stark som ett A4-ark" men det tyckte han inte själv, utan han tyckte att
"du är svår att leva utan
jag är svår att leva med
imorse hängde man Saddam i ett rep
jag har ingen skuld i det"
var det bästa. Fantastiskt)

Vi i publiken vägrade lämna honom så han kom ut och vi skrek vad vi ville att han skulle spela för oss. Han valde "Ingen soldat". Hela Maximteatern stod upp och Lasse stod där ensam på scen utan något husband eller någon från tv-produktionen och spelade och vi sjöng med och mådde så himla bra. Om de inte tar med det ögonblicket på tv är de dumma i huvudet. Och ja. Det var jättejättebra. Det känns som om det här programmet kommer bli väldigt bra. Jag längtar redan efter det så att man kan få uppleva det igen, det är nästan som att man inte kommer ihåg något för att allt var så himla bra, om du förstår? haha :)

ja, ville bara säga det. något att vänta på!"


Ja Linnéa, jag förstår...
Och Lasse, tack för musiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: