Kärt barn..


2011-04-03

..har många namn heter det ju.

Lars Mattias Winnerbäck.
Jag liksom många med mig kallar honom oftast bara Lasse. Jag tror att han själv också oftast kallar sig Lasse.
När jag pratar om honom med "oinvigda" brukar jag säga Lars Winnerbäck bara för att poängtera vilken Lars det är jag  menar. Jag säger aldrig Lasse Winnerbäck, men det är väl mest en smaksak. Av samma anledning blir det aldrig enbart Lars utan isåfall Lasse.
I skrift, särskilt på internet, skriver jag oftast LW. Mest av praktiska skäl, antar jag.

Jag har även märkt att vissa äldre fans, alltså såna som varit med sen "början" ofta kallar honom Larsa. Men det är kanske en generationsfråga då dessa personer oftast är runt fyrtistrecket. 

Sen finns det de, till exempel min far som med en slags hatkärlek kallar honom för Lasse Vinterdäck. Och ja, det är väl ett försök att vara lite lustig kanske.

Säger jag inte Lasse så brukar jag, och fler med mig, benämna honom som Kungen.
För det är ju faktiskt det han är: Kung.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: